Apple VS Facebook: Lekövethet a FB, de először kérjen engedélyt – Tim Cook szerint

A média napok óta az Apple és a Facebook között kirobbant adatvédelmi botránytól hangos, melyet az iOS 14 változásai idéztek elő. A Facebook ugyanis nem ért egyet az Apple korlátozásaival, melyek csökkentenék a felhasználók lekövetésének lehetőségeit. Az iGlass most összefoglalta, melyik félnek mi az álláspontja!

Tim Cook így reagált a Twitteren: “Úgy gondoljuk, hogy a felhasználóknak joguk van dönteni a róluk gyűjtött adatokról és azok felhasználásáról. A Facebook továbbra is nyomon követheti a felhasználókat az alkalmazásokban és a webhelyeken. Az iOS 14 alkalmazáskövetési szabályzásának csak arra lesz szüksége, hogy először ehhez engedélyt adjanak.”

A tweet azután érkezett, miután a Facebook egész oldalas reklámokat jelentetett meg a New York Times, a Wall Street Journal és a Washington Post lapjain azzal a főcímmel, hogy “Kiállunk az Apple ellen a kisvállalkozások védelmében”, két napig kritizálva az Apple adatvédelmi kérdésben foglalt álláspontját.

Az Apple az iOS 14.3-ban jelentette meg az Alkalmazáskövetési Átláthatóság funkciót, mely adatvédelmi címkékkel látja el az egyes alkalmazásokat: megmutatja, milyen típusú adatokat gyűjtenek az appok akkor, ha letöltésre kerülnek az App Storeból.

A Facebook hirdetése szerint ez megakadályozza a kisvállalkozásokat a személyre szabott hirdetések készítésében, így a vásárlóik hatékony elérésében is, plusz, számukra végzetes kihívások elé állítva őket a jelen helyzet nehézségei mellé.

Az Apple így vágott vissza: “Ha az erőszakos nyomozás az üzleti modelletek, természetes, hogy nem fogadjátok jól a nyíltságot és a vásárlói döntést.”

Szerinted kinek van igaza?

Köszönjük a figyelmed! Ha iPhone-os vagy, IDE kattintva megtekintheted iPhone üvegfólia és más iGlass termékeinket!

0 hozzászólások

Válasz

Szeretnél te is hozzászólni?
Regisztrálj ingyenesen!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.