iphone 12 magsafe tok

Új Apple funkció jön, hogy ne kapj több alattomos és idegesítő hirdetést

Ha például iPhone 12-ről olvasod ezt a hírt, gondoskodj először is telefonod külső biztonságáról egy iPhone 12 MagSafe tok beszerzésével:

 

Az Apple ismét igyekszik megmutatni, mennyire elkötelezett az online biztonság mellett – most egy új adatvédelmi funkcióval, amelyet a vállalat az iOS 17-hez és a macOS Sonomához ad hozzá. Ez a legújabb biztonsági funkció a Link Tracking Protection nevet viseli, és eltávolítja a felhasználó által azonosítható nyomkövetési paramétereket az URL-ekből. Ez azt jelenti, hogy a jövőben anélkül vásárolhatsz új napszemüveget online, hogy utána minden weboldalon napszemüvegreklámok jelennének meg. Nem vagyunk benne biztosak, hogy ez mindig jó dolog, de az Apple csak a rosszindulatú követéseket fogja megcélozni. Döntsd el Te, mennyire is fontos ez – miközben az iPhone-odat is véded egy iPhone 12 MagSafe tok kiegészítővel.

Ez a fajta nyomon követés alattomos. Gyakran adják hozzá az online linkekhez a hirdetők vagy az elemző szolgáltatások, akik információt akarnak gyűjteni az online viselkedésedről. Minden nyomkövetőnek van egy egyedi paramétere, amelyet a böngészési munkamenetben az URL-hez csatolnak. Ez az egyedi információ aztán egy online profilhoz kapcsolódik, és ahogy egyik célállomásról a másikra lépsz, a nyomkövető szolgáltatás nyomon követi a meglátogatott webhelyeket és az online megtekintett termékeket. Ezek a szolgáltatások ezután az előzményeket arra használják fel, hogy célzott hirdetéseket vagy más személyre szabott ajánlatokat küldjenek Neked.

Az Apple Link Tracking Protection szolgáltatása megpróbálja majd blokkolni ezeket a kíváncsi szolgáltatásokat, amelyek az online előzményeidet akarják szaglászni. Ha az iOS vagy a macOS nyomkövető paramétert észlel egy URL-címben, a link megnyitása előtt eltávolítja ezt az információt, és csak a nyomkövető részt. Ezután anélkül látogathatod meg a webhelyet, hogy egy véletlenszerű harmadik fél szolgáltatása kémkedne utánad.

Az Apple azonban nem zárta ki teljesen a hirdetőket. A vállalat továbbra is támogatja a Privát kattintásmérést, amely hasznos elemzési adatokat biztosít anélkül, hogy felfedné a felhasználó online tevékenységét.

Az új Link Tracking Protection alapértelmezés szerint engedélyezve lesz a Mailben és az Üzenetekben. A Safariban is be lesz kapcsolva, amikor a Privát böngészés módot használjuk. A Linkkövetés funkció automatikusan aktiválódik majd az felhasználó nevében, így anélkül lehet böngészni, hogy aggódni kellene a személyes adatok veszélyeztetése miatt. A funkció még idén debütál, amikor az Apple kiadja az iOS 17-et és a macOS Sonomát.

 

Lehet ez rossz dolog is, például a kereskedőknek, vagy irreleváns hirdetéseket kapsz majd?

 

Az Apple az elmúlt évek során egy sor adatvédelemre összpontosító funkciót vezetett be, amelyeket a fogyasztók elfogadtak, de kihívást jelentettek a technológiai platformok és a vállalkozások számára. Legyen szó az „Ask App Not to Track” funkcióról vagy a Mail Privacy Protectionről, mindkettő óriási hatással volt az online kereskedelem üzletágaira. A Facebook például  önmagában 13 milliárd dollárt veszített hirdetési bevételéből tavaly az Ask App Not to Track miatt.

Először is, ez a frissítés nem érinti a hivatkozásokhoz csatolt tipikus UTM-eket. Ezek az UTM-ek nem egyedi személyes azonosítók, hanem összesített irányinformációkat tartalmaznak arról, hogy a felhasználó hol tartózkodott, mielőtt megérkezett az egyes webshopokra. A „tipikus UTM-ek” alatt forrásról, médiumról, kampányról stb. beszélünk.

De itt lesz az egész izgalmas: az iOS 17 hatással lesz a Google Analytics azon képességére, hogy nyomon tudja követni a kereskedők Google hirdetéseit, a Meta Facebook-hirdetések nyomon követését, valamint a Facebook konverziós API-ját. A Google és a Meta kattintási azonosítókra támaszkodnak, amelyek automatikusan generálódnak és egyedi azonosítókkal vannak hozzáfűzve.

Ez azt jelenti, hogy vége a világnak? Azért nem. A legtöbb vásárló natív alkalmazásán keresztül használja a Facebookot, amelyet ez nem érint.

 

Te mit gondolsz, örülsz az ilyen intézkedéseknek és már eleged van a nyomkövetősdiből, vagy esetenként hasznosnak tartod, ha személyre szabott hirdetéseket kapsz? Milyen gyakran vásárolsz ezekből, vagy épp milyen gyakran borítanak ki? Oszd meg a gondolataidat hozzászólásban, kíváncsiak vagyunk!

 

Köszönjük a figyelmed. Katt IDE és szerezd be iPhone 12 MagSafe tok kiegészítőnket is készüléked stílusos és bombabiztos védelméhez.

0 hozzászólások

Válasz

Szeretnél te is hozzászólni?
Regisztrálj ingyenesen!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük