Dua Lipa interjúvolta meg Tim Cookot, szóba jött az Apple és a magánélet is
A sztárok imádják a stílusos iPhone tokokat, az egyik kedvencük pedig az átlátszó tok – meg kell hagyni, jó ízlésük van! Ha Te is a letisztult megjelenés híve vagy, és mindezt bombabiztos védelemmel kombinálnád, akkor szerezd be átlátszó tok kiegészítőnket, mielőtt tovább olvasol:
Bár elsőre furcsán hangozhat a cím, de ez tényleg igaz: Tim Cook, az Apple vezérigazgatója egy ritka podcast-megjelenésen vett részt, és csatlakozott Dua Lipa énekesnőhöz egy 45 perces interjúban. Az interjú során a vezető a magánéletéről, az Apple-nél töltött karrierjéről, a jótékonykodásról, a környezetvédelemről és még sok másról beszélt. Nézd meg, miről is beszélgettek, ha pedig már sztárok és stílus, akkor csekkold legkedveltebb átlátszó tok kiegészítőinket is fentebb.
Tim Cook magánélete és karrier útja
Tim Cook tudniillik arról ismert, hogy nagyon zárkózott ember. Nagyon keveset tudunk a magánéletéről, és még Dua Lipa is megjegyezte, hogy Cook nem él olyan publikus életet, mint más technológiai cégek vezetői. Ezúttal azonban Cook nyíltan beszélt neki sokféle témáról. Dua pedig – nem meglepő módon – kapva kapott az alkalmon, és sokat kérdezett tőle a magánéletéről.
Cook elmondta, hogy mindig is szeretett volna egy jó állást, hiszen szerény családból származik. Elárulta, hogy tinédzserként az éjszaka közepén újságokat hordott ki a környéken, és hamburgerezőként dolgozott, hogy pénzt spóroljon a főiskolára. Az Auburn Egyetem elvégzése után 12 évig az IBM-nél dolgozott, majd 1998-ban csatlakozott az Apple-hez. Amikor Steve Jobsról kérdezték, Cook azt mondta, hogy “Steve eredeti volt”, és csak ő hozhatta létre az Apple-t. A vezető azt is elmondta, hogy “ha Steve élne, még mindig ő lenne a vezérigazgató”.
Tim Cook 2014-ben vallotta be a világnak, hogy meleg, és arról beszélt, hogy ez segített az Apple-nek áttörni a körülötte lévő falakat. Akkoriban ő volt az egyetlen meleg vezérigazgató a Fortune 500-as listán. Elmondása szerint sok vállalatnál még mindig “üvegplafon” van, nemcsak az LMBTQ emberek, hanem általánosságban a nők számára is.
A fiatalok és a túlzott okostelefon használat, AI és sok más
Az interjú során Dua Lipa az okostelefonok túlzott használatáról is kérdezte Cookot, különösen a fiatalabbak körében. A vezető egyetértett azzal, hogy egyeseknek mértékletesebbnek kell lenniük az okostelefon – használattal, ezért hozta létre az Apple a Screen Time funkciót.
“Az aha pillanat számomra az volt, hogy mennyi értesítést kaptam egy nap” – mondta.
Szó esett még a környezetvédelmi gyakorlatról, az Apple klímastratégiájáról, a mesterséges intelligencia alapú technológiák felelős használatáról, valamint arról, hogy Cook elkötelezett az egyenlőség és az oktatás mellett.
Amikor a 28 éves brit énekesnő, Lipa megkérdezte a techmágnást, hogy a mesterséges intelligencia hogyan fogja teljesen megváltoztatni a világot, Cook megismételte, hogy “a mesterséges intelligencia ma már mindenhol jelen van”, és hogy “minden általunk gyártott termékben nagyon jelentős mértékben jelen van”, bár lehet, hogy nem így hívjuk. Ez a kijelentés nem meglepő, hisz többször beszámoltunk mi is róla, hogy mostanában az Apple óriási hangsúlyt és rengeteg pénzt fektet a generatív AI mesterséges intelligencia funkciók fejlesztésébe.
A 63 éves vállalati kapitány az Apple Watch példáját hozva elmondta az énekesnőnek, hogy a készülék több funkciót is képes ellátni. “Ha elesel, az óra érzékeli az esésedet, és értesítést küld a vészhelyzeti kapcsolattartóknak és a segélyszolgálatoknak. Az [autós] balesetet is érzékeli. Észlelni fogja a szabálytalan szívverést. Lehetővé teszi az EKG elvégzését. Ha üzenetet írsz, a prediktív gépelés megpróbálja megjósolni a következő szavadat… A mesterséges intelligencia mindenhol jelen van…”
“A mesterséges intelligenciával kapcsolatban szükség van némi szabályozásra. A világ számos kormánya foglalkozik most ezzel, és azzal, hogy hogyan lehet ezt megvalósítani. Az Apple ebben próbál segíteni. Mi vagyunk az elsők között, akik azt mondják, hogy erre szükség van. Nagyon átgondoltan és megfontoltan közelítjük meg ezeket a dolgokat. Alaposan átgondoljuk, hogy az emberek hogyan fogják használni a termékeinket, és ha azokat aljas célokra lehet használni, akkor nem megyünk ilyen utakon.”
A teljes interjút a YouTube-on nézheted meg IDE kattintva. Emellett elérhető az Apple Podcasts, a Spotify és a BBC Sounds oldalakon is.
Válasz
Szeretnél te is hozzászólni?Regisztrálj ingyenesen!