Ez az iPhone túlélt egy 5 km-es zuhanást egy repülőről
Spoiler: az iPhone-ok 99,9% nem jár így. A töréstesztek is bizonyítják, hogy bizony kell például az iPhone 15 Pro Max szilikon tok, hogy ezt elkerüld, akkor itt már be is szerezheted:
Január 5-én este az Alaska Airlines 1282-es járata Portland nemzetközi repülőteréről a kaliforniai Ontarióba indult. A felszállást követő pillanatokon belül váratlan esemény történt a Boeing 737 Max 9 fedélzetén – a vészkijárati ajtóként szolgáló ajtó dugólemeze erősen kirepült. A következmények gyorsak voltak, és a repülőgép kénytelen volt kényszerleszállást végrehajtani az indulási repülőtéren. Az események figyelemre méltó fordulata, hogy mind a 177 utas és a személyzet sértetlenül megúszta a levegőben bekövetkezett válsághelyzetet. Meglepő módon a káosz közepette egy iPhone nemcsak hogy kibírta a 16 000 láb, azaz nagyjából 5 km magasan történő viharos zuhanást a sérült ajtón keresztül, de még működőképességét is megőrizte. A legtöbb iPhone valószínűleg nem élne túl egy ilyen zuhanást, ezért fontos, hogy olyan védelmi intézkedéseket alkalmazzunk, mint egy erős tok (például egy iPhone 15 Pro Max szilikon tok, a híres neves iPhone 15 Pro Max drop teszt margójára) és egy megbízható képernyővédő.
Az incidens idején 16 000 láb magasságot elérve a repülőgép tanúja volt az ajtó dugójának, egy iPhone-nak és több más tárgynak a kilökődésének. Az incidens utáni séta során a Washingtonban élő Sean Bates egy bokor alatt bukkant rá az iPhone-ra. A készülék figyelemre méltó módon sértetlen maradt, a töltő egy darabja beágyazódott, és az akkumulátor körülbelül fele megmaradt.
Bates felismerte a kapcsolatot az iPhone és a légi baleset között, amikor megfigyelte, hogy az iPhone repülőgépes üzemmódban van, és egy megnyitott e-mailben az utas 1282-es járat poggyászátvételi elismervénye látható. A TikTok-on Bates elmesélte, hogyan szerzett tudomást a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottság (NTSB) felhívásáról, amelyben arra kérte a lakosokat, hogy jelentsenek minden olyan tárgyat, amely potenciálisan összefügghet az incidenssel. A kezdeti szkepticizmusának hangot adva így emlékezett vissza: “Még mindig elég tiszta volt, nem voltak rajta karcolások… nem volt rajta képernyőzár, így kinyitottam, és volt rajta egy utazási igazolás… Fel kellett hívnom az NTSB-t”. Az NTSB sajtótájékoztatója szerint Bates a repülési epizódból visszaszerzett két iPhone egyikére bukkant.
Ez az eset egy 2011-es hasonló esetet idéz fel, amikor egy iPhone 4 dacolt egy 1000 láb magas zuhanással. Akkoriban a Wired az iPhone végsebességének fizikájával foglalkozott, és rávilágított arra, hogy a készülék túlélése miért nem olyan csodálatos, mint amilyennek tűnik.
Az iPhone által a mostani incidens során tanúsított ellenállóképességen elgondolkodva óhatatlanul a védő tartozékok szükségessége felé fordulnak a gondolatok. A történet arra késztet, hogy újragondoljuk a tok használatával kapcsolatos álláspontunkat, felismerve annak lehetséges szerepét a készülék védelmében a váratlan körülmények között.
A végső remény most abban rejlik, hogy az iPhone jogos tulajdonosa visszakapja készülékét az NTSB kezéből. Ez a történet, bár a modern technológia robusztusságát bizonyítja, éles emlékeztetőül szolgál a légi közlekedés kiszámíthatatlan természetére, és arra, hogy fontos óvintézkedéseket tenni a tulajdonunk biztonsága érdekében. Miközben csodálkozunk az iPhone túlélésén, érdemes elgondolkodni a biztonság és a felkészültség tágabb értelemben vett következményein a repülés területén.
Az okostelefonok tartóssá tételének megtalálása ugyanolyan prioritás volt a gyártók számára, mint a teljesítmény javítása az évek során, és az Apple arról ismert, hogy előrelépéseket tett ezen a területen. Összeségében, valamennyire az Apple telefonok bírják a strapát. Még ha a képernyő itt-ott meg is repedezik, és végül leejtik, a legtöbb iPhone akkor is működik, ha a készüléket megpróbáltatásoknak teszik ki, de a megfelelő kiegészítők használata elengedhetetlen a védelemhez.
Válasz
Szeretnél te is hozzászólni?Regisztrálj ingyenesen!