Ha az App Store-ban fizetsz a Spotify-ért: már nem sokáig
Ha ezt is épp az iPhone-odon olvasod, győződj meg róla, hogy megfelelően véded! Ehhez itt van például egy stílusos iPhone 13 átlátszó tok tipp:
Tovább élesedni látszik az Apple VS. Spotify kérdés. Pedig – talán furcsának tűnhet, tekintve mindazt, ami a Spotify és az Apple között az elmúlt években történt – volt idő, amikor a Spotify Premiumért még alkalmazáson belüli előfizetéssel lehetett fizetni. Ami még meglepőbb, hogy néhány régi előfizető talán még mindig így fizet a szolgáltatásért. Ennek azonban hamarosan itt a vége, mivel a Spotify elkezdi elvágni az akkori Premium előfizetőitől azokat, akik nem tértek el az Apple fizetési szolgáltatásain keresztül történő fizetéstől. Nézd meg, hogyan jutottak el idáig és görgess lejjebb iPhone 13 átlátszó tok tippünkért is a zenehallgatás mellé.
Mivel a Spotify körülbelül hét éve nem engedélyezi az alkalmazáson belüli előfizetéseket, ez valószínűleg nem sokakat érint. Mégis, a Spotify egyértelműen úgy döntött, hogy elveti azt a néhány régi előfizetést, és arra kényszeríti őket, hogy közvetlenül regisztráljanak, ha továbbra is fizetni akarnak a Spotify Premiumért. Ugyanakkor lehet, hogy ezzel szívességet is tesz ezeknek az embereknek.
A Variety szerint a Spotify e-maileket küldött azoknak, akik még mindig így fizetnek a Spotify Premiumért, és közölte velük, hogy az Apple számlázási szolgáltatását többé nem fogadják el fizetési formaként.
“Azért vesszük fel Önnel a kapcsolatot, mert amikor csatlakozott a Spotify Premium szolgáltatáshoz, az Apple számlázási szolgáltatását használta az előfizetéshez. Sajnos ezt a számlázási módot már nem fogadjuk el fizetési módként.”
A 30%-os jutalék, amelyet az Apple a Spotify-vásárlások után szed, már régóta a streaming szolgáltatás egyik fő vitapontja az Apple-lel szemben, ami arra késztette az európai vállalatot, hogy 2019-ben antitröszt panaszt nyújtson be, azt állítva, hogy a 30%-os “Apple-adó” elfojtja a versenyt és kárt okoz a fogyasztóknak. Bár a panasz a nagy kormányzati szervekre jellemző gyorsasággal haladt, az Európai Bizottság végül az év elején közlést adott ki, és részben a Spotify pártjára állt – különösen, amikor az Apple rendkívül ellentmondásos rendelkezéseiről volt szó, vagyis arról a záradékról, amely megtiltja a fejlesztőknek, hogy akár azt is közöljék a potenciális ügyfelekkel, hogy van egy másik módja is annak, hogy feliratkozzanak a szolgáltatásaikra.
Az Apple erre azzal vádolta meg a Spotify-t, hogy álságos volt azzal kapcsolatban, hogy az úgynevezett “Apple-adó” valójában mennyibe kerül neki, megjegyezve, hogy az a néhány Spotify Premium előfizető, aki 2014 és 2016 között az App Store-on keresztül fizetett – ez volt az egyetlen időszak, amikor az alkalmazáson belüli előfizetés elérhető volt -, a Spotify 100 millió prémium előfizetőjének kevesebb mint 1%-át tette ki. Ráadásul a Spotify-nak a legtöbbjük után csak 15%-os bevételi részesedést kellett fizetnie, mivel az Apple a tizenkét hónapon túli előfizetések után lemond a jutalékáról.
Állj meg egy pillanatra, és győződj meg arról is, hogy megfelelő biztonságban van az iPhone-od: szerezz be például lentebb egy iPhone 13 átlátszó tok kiegészítőt!
Az évek során néhányan valószínűleg teljesen lemondtak a Spotify-ról, hogy egy másik szolgáltatásra, például az Apple Musicra váltsanak, míg mások lemondták a Premiumot, és visszatértek az ingyenes, reklámokkal támogatott tervhez – ami után a Premiumra való újraelőfizetés egyetlen módja a Spotify weboldalán keresztül történő közvetlen számlázás lenne. A Spotify alkalmazáson belüli előfizetéseinek ára mindig 30%-kal magasabb, 12,99 $ volt, így az App Store használatának költségét gyakorlatilag áthárították az ügyfelekre. Ez volt a Spotify legfőbb versenyellenes panasza az Apple ellen, mivel saját Apple Music szolgáltatását 9,99 dollárra árazta, míg a Spotify az Apple 30%-os jutalékának köszönhetően “kénytelen” többet kérni. Más szóval, bárki, aki az elmúlt hét évben az App Store-on keresztül fizetett a Spotify-ért, 250 dollárral többet költött ez idő alatt, mintha közvetlenül a Spotify-ra fizetett volna elő.
Nem a Spotify volt az egyetlen vállalat, amely magasabb árat számított fel az alkalmazáson belüli előfizetésekért. Bár a Google már évekkel ezelőtt teljesen felhagyott ezzel a fizetési móddal, a YouTube Premium előfizetéseket továbbra is a YouTube alkalmazáson keresztül kínálja – és körülbelül 30%-kal többet számol fel azoktól, akik így fizetnek elő.
A nagy kérdés: Te melyikre fizetsz elő, Apple Music, vagy Spotify, esetleg egyik sem?
Válasz
Szeretnél te is hozzászólni?Regisztrálj ingyenesen!